Fantastisk storbyliv i KL!

Shopping, massage, biograf, skybar. Her er jo bare for laekkert!

sunny 30 °C

Kuala Lumpur

Efter at have fedet den i loerdags og fundet ud af, hvad der er op og ned i KL, var vi soendag klar til noget shopping. KL er en by med en million shoppingcentre, og vores plan var at proeve at naa igennem dem allesammen. Eller i det mindste den del af centrene, som vi havde faaet anbefalet af lokal, guesthouseejer, som vi moedte paa en pub. Planen var altsaa, at vi skulle naa igennem fem centre paa fire dage. Vi gik i kast med det foerste og det stoerste "Times Square", som er et kaempe center med ni etager. Efter nogle timer her gik vi videre til elektronikcenteret "Imbi" og herefter til "Sungei Wang". Efter en god kop kaffe fik vi lidt energi igen og flashpacekde den med en taxi til Centralmarket i Chinatown. Centralmarket er fyldt med toerklaeder og fjollede souvenirs, og vi fik selvfoelgelig koebtb nogle toerklaeder, som vi glaeder os til at bruge hjemme i kolde Danmark. Godt traette i foedderne og traette i armene af at baere poserne gik vi tilbage mod guesthouset sidst paa eftermiddagen, da vi havde turens sidste skype-date. Efter fire maaneder med computerproblemer stortset over alt, er vi ovenud lykkelige for, at vi er faerdige med det! Det bliver skoent med noget ansigt til ansigt snak :)
Mandag tog vi foerst det ene tog og saa det andet tog ud til Batu Caves, hvor vi saa templer, aber og masser af duer. Vi tog herefter toget tilbage til byen, hvor den igen stod paa noget shopping. Vi gik i "BB" men fandt ud af, at vi havde vaeret der foer. Det er lidt forvirrende naar centrene haenger sammen! Vi gik herefter tilbage til "Times Square", som vi slet ikke var blevet faerdige med. Efter et par timers shopping var vores foedder saa oemme, at vi var noedt til at faa noget massage. Det var rart men gjorde selvfoelgelig ogsaa lidt ondt, man er vel i Asien! Efter aftensmaden gik vi i biografen og saa den skoenne romantiske komedie "What to expect when you are expecting", efter at vi havde forsynet os med chokolade, popcorn og sodavand.
Tirsdag sov vi laenge og missede vores inkluded breakfast, dumme piger, og besluttede os derfor at hoppe direkte til frokost, saa den stod paa ris og kylling. Lad os bare sige, at det var lidt haardt at komme igennem. Naar man faar ris til morgenmad, er det vist ved at vaere tid til at komme hjem ;) Med fyldte maver gik vi mod omraadet "Lake Garden", hvor vi tullede rundt og blev forvirrende over parkens forskellige stisystemer. Vi formaaede at finde en orkidepark og opgav at finde soeerne. Herefter gik vi igen paa Central Market, hvor vi igen koebte flere toerklaeder. Vi har vaeret der hver dag. Det er et skoent marked! Paa vej tilbage til guesthouset forsoegte vi os med "Marias walkingtour" gennem China Town, men opgav og valgte at saette kursen hjemad. Vi blev enige om, at vi efterhaanden kendte KL saa godt, at vi sagtens kunne finde hjem uden kort og blot pejle efter skyskraberne. Det resulterede i verdens stoerste omvej, men vi fik set en ny del af byen. Om aftenen gik vi hen til den finere del af byen og spiste aftensmad, inden vi satte kursen mod "Traders" og deres Skybar. Paa toppen af hotellet var der en fantastisk udsigt over KL by night og de beroemte "Petronas Twin Towers". Vi fik flotte drinks og fejrede, at det var fancy-pancy tirsdag.
I dag onsdag er det lidt maerkeligt, at der kun er tre dage tilbage, og vi har taenkt os at bruge vores sidste dag i KL paa at udforske det sidste center paa vores liste. Senere skal vi faa alt vores nyindkoebte habengut til at vaere i kaempetasken, som nok ikke viser sig at vaere kaempe nok, men vi krydser fingre. Imorgen rejser vi til Singapore, som er vores sidste stop. Maerkeligt, maerkeligt, maerkeligt. Her vil vi fejre vores sidste aften med verdens bedste dessert paa "Hard Rock Cafe", og fredag er planen at lave det vildeste Singaporeprogram og bare NYDE, NYDE, NYDE DET!!! Vi kommer ikke hjem, eller vi vil gerne, eller vi vil ikke.

Skrevet af juliemaria 19:08 Gemt i Malaysia

E-mail denne beretningFacebookStumbleUponRedditDel.icio.usIloho

Indholdsfortegnelse

Vær den første til at kommentere på denne beretning

Comments on this blog entry are now closed to non-Travellerspoint members. You can still leave a comment if you are a member of Travellerspoint.

Indtast dine Travellerspoint login oplysninger herunder

( Hvad er dette? )

Hvis du endnu ikke, allerede er medlem af Travellerspoint, kan du tilmelde dig gratis.