Tilbage i Thailand! (Bangkok vol. 2)

Nu proever vi med syd, oeerne og alt det laekre

sunny 32 °C

Bangkok

Vi ankom til Bangkok med 400 g. Toblerone chokolade og 900 g. Basset's vingummi fra dutyfree i Phnom Penh, saa Thailand kunne bare komme an. Det foeltes lidt som om, vi havde en revanche-kamp i vente med Bangkok, da besoeget sidste gang i Bangkok boed paa opkast, kvalme, jetlag, traethed og en forvirring paa stoerrelse med Jylland. Det startede godt ud; vi gled gennem paskontrollen og hoppede paa et sky-lyntog til midtbyen. Her prajede vi en taxi mod Khao San Road, hvor vi efter en lille gaatur fandt et nyt hostel med dorms kun for piger. Det var billigt (med breakfast included), og vi skulle jo proeve det der dorm paa et eller andet tidspunkt. Som en bonus havde de computere til fri afbenyttelse med fantastisk internetforbindelse, saa efter en bid aftensmad, fik vi lagt en masse billeder op. Dejligt - 1-0 til Bangkok.

Torsdag boed paa shopping i de store mall's; Siam Paragan og MBK. Der var stopfyldt med mennesker og kopivarer, saa vi var i et lille paradis. Det hele var lidt svaert at overskue, men vi noed det. Midt paa eftermiddagen begav vi os over i Siam Paragon, som er et mere luksurioest center med maerkevarer. Her tog vi rulletrapperne helt til tops (langt oppe) til deres biografetage: Cineplex. Her var alt ogsaa stort og overvaeldende, men vi besluttede os for at se den thailandske film "Home" og begyndte billetjunglen. Det var en meget sjov film, som gav os et godt indblik i thailandsk kultur, og herudover fandt vi ogsaa ud af, at inden filmen starter, viser de en lille hyldestfilm til kongen, hvor alle i salen rejser sig op og synger med - Dronning Margrethe burde vaere misundelig, det var stort.

Vi moedte en soed pige fra Australien, Sarah, paa vores dorm-vaerelse, som vi tilbragte fredagen og loerdagen med. Fredag formiddag tog vi faergebussen mod Wat Pho, som huser en kaempe Buddha i guld (46 m. lang) og er super flot udsmykket. Da energi-niveauet var ret lavt (Cambodia har gjort os traette), og ingen af os var saerligt tempelsultne laengere, tog vi en tuktuk tilbage mod hostellet. Om eftermiddagen chillede vi bare med film og vores lufthavnsslik, og vi fik ogsaa sendt lidt postkort. Om aftenen spillede vi kort med de soede piger paa vores vaerelse (og vores slik var hoejt vaerdsat), inden vi sammen med Sarah valgte at udforske Bangkoks natteliv. Det boed paa en aften med fuldskaeg og sjove oplevelser. 2-0 til Bangkok.

Naeste morgen vaagnede vi selvklart lidt traette og klatoejet ved 11-tiden, men efter et opfriskende bad var vi klar til lidt mere Bangkok. Vi tog en taxi mod The Weekend Market, som ligger 5 km nord for byen og er KAEMPE STORT. Du kan faa alt. Vi var vaeldig begejstret for markedet og fik shoppet lidt mere, men ikke nok, saa vi aftalte at tjekke det ud dagen efter ogsaa. Vi gik tidligt i seng, da vaekkeuret var sat til 4.45 soendag morgen, hvor vi havde besluttet os for at tage i Lumphini-park. Her saa vi Bangkoks friske befolkning motionere og goere deres morgengymnastik - det smittede og vi savnede loebeskoene. Vi saa foest et stort aerobic-hold, og som vi gik laengere ind i parken, saa vi folk lave tai-chi og yoga, spille badminton og basket og andre former for gymnastik. Det saa ud til, det var noget, de gjorde hver soendag morgen, og hvert hold havde deres egen farverige dragt. Det var smukt.
Vi tog herefter sky-train (lyntoget) tilbage mod weekendmarkedet, men vi var saa tidligt paa den, saa de fleste af butikkerne ikke havde aabnet endnu. Vi forsynede os med en shake og saa de smaa thailaendere loebe rundt og stille deres biks op. Paa markedet fik vi koebt boeger til de forhaabentlige kommende stranddage, inden vi satte kursen mod Khao San Road. Om eftermiddagen fik vi skypet hjem, inden vi begyndte rejsens absolut laengste tur mod Koh Pha-Ngan. Den boed foerst pa 12 timer i bus, hvor vi dog var saa heldige, at der var rigeligt med saeder og film (og vi havde slik), inden vi skulle vente nogle timer foerst det ene sted, saa det andet, inden vi kom paa faergen mod oeen. Heldigvis er vi gode til at bevare det gode humoer, selv naar vi er meget traette, saa vi jokede lidt med det hele og bum, saa var vi der efter 19 timer.

Koh Pha-Ngan

Paa havnen fangede vi en song-thaew til Hat Rin, som ligger paa oeens sydoestlige del. Vi fik et vaerelse paa Coral Bungalows, som ligger lige ned til havet og har egen pool. Sweet! Resten af dagen sumpede vi paa liggestolene og noed solen varme kroppen, inden vi satte os paa terrassen og saa solnedgangen med en oel i haanden og gav hinanden en high-five.
De naeste to dage paa Kaoh Pha-Ngan solbadede vi ved poolen, hoerte musik og fik startet paa vores ny-indkoebte boeger. Dejligt med nogle dages afslapning, og vi kunne maerke en fornyet energi. Tirsdag aften blev da ogsaa til noget ildshow om aftenen. (Vi forstaar det altsaa ikke helt rigtigt - hvorfor?). Sjovt var det, og efter en oellemand havde vi en fest. Dagene paa Koh Pha-Ngan flaskede sig saadan, at vi hverken var til fullmoon-, halfmoon- eller blackmoonparty, men vi syntes og synes ikke, at det var og er saa vigtigt, plus tiden tillod det ikke rigtigt, saa torsdag satte vi kursen mod Thailands vestkyst og Krabi.

Skrevet af juliemaria 06:11 Gemt i Thailand

E-mail denne beretningFacebookStumbleUpon

Indholdsfortegnelse

Vær den første til at kommentere på denne beretning

Comments on this blog entry are now closed to non-Travellerspoint members. You can still leave a comment if you are a member of Travellerspoint.

Indtast dine Travellerspoint login oplysninger herunder

( Hvad er dette? )

Hvis du endnu ikke, allerede er medlem af Travellerspoint, kan du tilmelde dig gratis.